Bez kategoriiCiekawostkiInformacje

Dieta a haluksy – Czy to co jesz ma wpływ na haluksy?

“Jesteś tym co jesz” to bardzo popularne stwierdzenie ale, czy to, co jesz, rzeczywiście wpływa na haluksy oraz ich stan? Cóż, tak jak w przypadku każdego stanu zapalnego, są pokarmy, które mogą pomóc zmniejszyć obrzęk w ciele. Z drugiej strony są też pokarmy, które przyczyniają się do tego aby ten stan zapalny powiększyć.

Haluksy charakteryzujące się obrzękiem stawu śródstopno-paliczkowego to nic innego niż stan zapalny w obrębie stawu dużego palca. Poprzez noszenie nieodpowiedniego obuwia staw jest ciągle podrażniany co prowadzi do zaognienia bolącego miejsca i podrażnienia zapalenia w obrębie stawu.

Jak się okazuje dieta może mieć znaczący wpływ na poziom stanu zapalnego w organizmie. Wyeliminowanie niektórych pokarmów może zmniejszyć obrzęk i poprawić nasze ogólne samopoczucie. Zapalenie wytwarza i uwalnia do naszego organizmu wolne rodniki i przeciwutleniacze, takie jak witamina C, selen czy karoten. Wolne rodniki są szkodliwe dla naszego organizmu natomiast przeciwutleniacze mogą pomóc w łagodzeniu bólu związanego ze stanem zapalnym w naszym ciele.

Żywność o właściwościach przeciwzapalnych to:

  • Cebula i czosnek
  • Jagody, truskawki, maliny i jeżyny
  • Wiśnie (czereśnie są 10 razy lepsze od aspiryny!); 2 łyżki dziennie
  • Kwasy tłuszczowe omega-3 (ryby takie jak łosoś, sardynki, ostrygi i śledzie, by wymienić tylko kilka)
  • Olej rzepakowy, siemię lniane i olej z nasion lnu)
  • Bromelaina (na przykład ananasy)
  • Imbir
  • Pomidory
  • Owoce cytrusowe (takie jak pomarańcze, cytryny i grejpfruty)
  • Kiwi
  • Brokuły (To prawda – zjedz swoje brokuły!)
  • Szpinak
  • Jarmuż
  • Papryka
  • Orzechy (pistacje i orzechy włoskie)
  • Suplementy diety znane ze swoich właściwości przeciwzapalnych

Pokarmy, których należy unikać z powodu ich właściwości zapalnych:

  • Cukier
  • Fast food
  • Rafinowana mąka
  • Pokarmy Omega-6 (takie jak olej kukurydziany i sojowy w margarynie, cukierkach, krakersach przetworzonej żywności.)
  • Hot dogi
  • Wędzone kiełbaski (to azotany!)
  • Tłuszcze trans (w tym wypieki, chipsy, przekąski i produkty głęboko smażone)
  • Produkty mleczne (zawierają powszechny alergen, który może wywołać reakcje zapalne u wielu osób).
  • Alkohol

 

Tags:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *