ĆwiczeniaHaluksyMetody naturalne

Joga na wzmocnienie stóp i zmniejszenie bólu w obrębie haluksa

Dla większości osób borykających się z problemem haluksów decyzja o poddaniu się operacji jest ostatecznością. Często zaczynamy od metod nieinwazyjnych, bezbolesnych, które w znacznym stopniu mogą poprawić stan naszego schorzenia. Jakie są najczęściej wybierane i najbardziej skuteczne nieinwazyjne metody leczenia haluksów? Oprócz pozbycia się wysokich i niewygodnych butów, często wybieramy kliny międzypalcowe czy wkładki zapominając, że tym samym leczymy skutki a nie przyczyny haluksów. Warto wprowadzić kilka zmian do naszej diety, tak aby wyeliminować produkty powiększają stan zapalny w stawie śródstopno paliczkowym. Najważniejsze są jednak ćwiczenia! Joga pomoże wzmocnić stopy i wpłynie na zmniejszenie bólu w obrębie haluksa.

Dlaczego joga?

Joga wpływa zbawiennie na kondycję całego ludzkiego ciała, również na nasze stopy. Praktykując jogę wzmacniamy i rozciągamy więzadła, ścięgna i mięśnie w stopach i palcach. Poniżej kilka pozycji, które świetnie wpływają na nasze stopy:

Tadasana – pozycja góry: Pozycja ta to świetne ćwiczenie na utrzymanie równowagi dla zaczynających swoją przygodę z jogą. Podczas wykonywania tej pozycji angażowane są wszystkie palce stóp.


Pies z głową do dołu: Ta pozy stanowi sedno wielu rodzajów sekwencji w  jodze. W tej pozycji rozciągany jest cała podeszwa stopy. Podczas praktykowania tej pozycji pamiętaj o rozłożeniu palców oraz przyciąganiu pięt do maty.


Pozycja Malasana: Pozycja ta otwiera biodra i rozciąga kostki, a także obniża ścięgno. Podczas jej wykonywania pracują wszystkie mięśnie stóp.


Pozycja drzewa: Różni się ona nieco w zależności od stylu jogi. Pozycja ta uczy nas stać na stabilnie na jednej nodze wzmacniają ścięgna i więzadła w obrębie stopy.

Praktykowanie jogi niesie ze sobą wiele korzyści dla całego ciała. Regularne ćwiczenia zapobiegają powiększaniu się stanów zapalnych w organizmie takich jak stan zapalny w obrębie haluksa. Jest to naturalny, bezbolesny sposób na walkę ze schorzeniem, który przyniesie wiele dobrego dla całego naszego organizmu. Praktykowanie jogi pozwala również na uwolnienie się od stresu i redukcji napięcia w mięśniach.

 

Tags:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *