HaluksyInformacjeMetody leczenia

Problem haluksów u tancerzy – jak sobie z nim radzić?

Problem haluksów u tancerzy

Niestety taniec i haluksy często idą ze sobą w parze. Ból w okolicy haluksa przeważnie jest łagodny, zdarzają się jednak sytuacje, w których ból może być tak silny, że wpływa na zdolność tancerki do obrotów, skoków lub utrzymania się na jednej nodze. Mimo, że problem haluksów u tancerzy to częsta przypadłość dobrą wiadomością jest fakt, że istnieje kilka sposobów na radzenia sobie z tymi niedogodnościami. Działając pro aktywnie, tancerze mogą zapobiegać powiększaniu się wady i złagodzić ból spowodowany jej rozwojem.

Właściwe obuwie

Zwężające się na czubku buty mogą powodować do powiększenie się haluksa. Tancerki mają tendencję do wykształcenia haluksów znacznie częściej niż tancerze, ponieważ noszą buty buty na wysokim obcasie. Buty dla tancerzy powinny być szyte na miarę, dopasowane do fizjologii, tak aby nie krępowały ruchów. Dopasowanie obuwia jest najważniejsze w przedniej części stopy- nie powinno być zbyt luźne ani zbyt ciasne.

Wzmocnienie stóp

Znaczny odsetek występowania haluksów w tej grupie osób ma związek ze treningiem. Tancerze lubią skakać, obracać się w wielu pozycjach ciężar całego ciała utrzymywany jest na palcach stopy. Tak duże obciążenie wpływa na deformacje w obrębie stawu. Ważne jest wzmacnianie stóp, które narażone są na tak znaczące przeciążenia. Należy pamiętać o ćwiczeniach wzmacniających stopy. Wzmocnienie wewnętrznych mięśni może pomóc zapobiec przechylaniu się podbicia do przodu. Sugeruje się wykonywanie ćwiczeń polegających na rozciąganiu mięśni łuku, gdy stopa położona jest płasko na podłodze. Ważna jest systematyczność 5 minut przed i po tańcu może przynieść satysfakcjonujące efekty. “

Sposoby na złagodzenie bólu:

  • Kiedy tylko możesz zdejmuj buty, aby zmniejszyć nacisk obuwia na stan zapalny w obrębie haluksa
  • Używaj ochraniaczy na obrzęk, tak aby nie podrażniać obolałego miejsca
  • Nie zapominaj o rozciąganiu: delikatnie odciągaj palec od stawu (na zewnątrz), a następnie wolno poruszając nim w kierunku środkowym.
  • Rozgrzewaj stopy w kąpieli solnej – daj im odpocząć
Tags:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *